onsdag 15 juli 2015

Veckans sjukhuscheck

Modern:

Blodtryck 110/60
Protein i urin: negativt
Svar från toxen som togs förra veckan: Normalt MEN trombocyterna sjunker stadigt. Läkaren tyckte inte att detta var något alarmerande men vad ska man egentligen tänka? Jag ser ju själv tendensen från värden på strax under 300 och ner till 216 nu. Jag frågade när de, som läkare, skulle reagera och hon svarade att på värden runt 160 skulle de börja oroa sig. Jahapp. Nästa vecka ska vi kolla igen. Kanske är det som hon säger att så länge de ligger inom referensvärdena är det no problem. Men det kan väl också vara som jag tänker att en tendens på sjunkande värden är en tendens på sjunkande värden... Och sjunkande värden är skit.

Barnet:

Gulligt, buffande och tryckande och sträckande och svepande och kännande. Jag räknade dess tår. Flödena var normala, fostervattenmängden normal. Fosterrörelserna fina. CTGn blev godkänt efter 40 minuter (suck!) och han växer fint därinne med en uppskattad vikt på 1850 gram. Vi var i vecka 30+4, i skrivande stund är vi i 30+6. Tiden tickar alltså på i min alldeles sista graviditet och det är tungt ibland men jag vet att jag kommer att sakna den här känslan för alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar