onsdag 8 juli 2015

Statusuppdatering

Modern:

Blodtryck: 120/75 (lite högre än tidigare men fortfarande normalt)
Protein i urin: negativt
Hemoglobinstatus: 130 (normalt)
Uterina kärlen: Har utvecklats åt rätt håll. Jag har fortfarande kvar min notch på vänster sida, men flödena in i livmodern har på båda sidorna förbättrats. Notch-scoretalet ligger nu mellan en etta och en tvåa (vilket var samma scenario som när jag väntade yngsta dottern och då blev sjuk först i vecka 36)

Barnet:

Opåverkade flöden i navelsträngen, hjärnan och magsäcken
CTG: fin och snabbt godkänt kurva

Barnmorskan:

Det var Mariannes ersättare som tog emot mig och hon tände upp hopp i mig genom att trycka på alla graviditeters olikhet. Graviditetslängdens olikhet närmare bestämt. Tänk om jag kan få komma igång spontant låt säga i vecka 38 - innan jag blir sjuk. Jag kom hem och googlade genast på metoder för att starta förlossningar. Jag fann att jag efter vecka 35 ska ha en himla massa sex (för att få många orgasmer som i sig kan starta värkarbetet samt för att få i mig prostaglandin från sädeslösning, dricka en himla massa hallonbladsthé (låter ganska gott!), ligga på spikmattan från 2010 och fortsätta amma min dotter under tiden. Jag ställer upp på allt detta. Kommer du ut då, lilla? 


2 kommentarer:

  1. Det låter som helt överkomliga metoder allihop. :-) Fint med hopp, och fint att ni mår bra än så länge, du och barnet.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Eller hur! One can live with them! Hoppas att ni har det fint också. Vill gärna höra mer om allt snart! stor kram!

    SvaraRadera